Najważniejsze zasady domowego treningu

Najważniejsze zasady domowego treningu

Przekonasz się, że nawet najbardziej oddany fanatyk fitness nie zawsze jest w stanie zdążyć na siłownię. Bardziej niż kiedykolwiek, regularni bywalcy siłowni stwierdzają, że mają trudności z uzyskaniem dostępu do siłowni, z których zwykle korzystają. Zamiast rezygnować z zaplanowanych treningów, trening w domu staje się oczywistym rozwiązaniem.

Jak zawsze, jakikolwiek trening jest lepszy niż ten, który opuścisz, ale to nie daje ci wymówki, by pracować na mniej niż 100% tylko dlatego, że jesteś w domu.

Jeśli zastanawiasz się, jak sprawić, by twoje domowe treningi były tak samo skuteczne jak sesje na siłowni, sprawdź te porady, które sprawią, że już nigdy nie będziesz chciał postawić stopy na siłowni!

Zawsze się rozgrzewaj

To nie powinno wymagać komentarza, ale zbyt wiele osób doznaje kontuzji podczas domowych treningów, ponieważ nie zawracają sobie głowy rozgrzewką. Rozgrzewka na siłowni staje się czymś w rodzaju drugiej natury, ale w zaciszu własnego domu, jest pokusa, aby od razu ruszyć do ćwiczeń.

Jeśli pominiesz rozgrzewkę, zwiększysz prawdopodobieństwo kontuzji. Naciągnięty mięsień lub ścięgno będzie zmniejszać zdolność do treningu następnego dnia. W niektórych przypadkach naciągnięte ścięgno może uniemożliwić Ci prawidłowy trening przez ponad miesiąc.

Dlatego nawet jeśli ćwiczysz w domu, koniecznie zrób rozgrzewkę. Wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających, zanim zaczniesz zabierać się do treningu. Rozluźnij się, a następnie wykonaj rozgrzewkę z kilkoma ćwiczeniami o niskiej intensywności.

Trenuj o właściwej porze

Pora dnia, w której ćwiczysz, zawsze była ważna. To nie znaczy, że trzeba ćwiczyć rano, lub że popołudniowe ćwiczenia są lepsze. Faktem jest, że istnieją korzyści z porannego treningu, tak samo jak istnieją (różne) korzyści z popołudniowych lub wieczornych ćwiczeń.

Aby zintensyfikować swoje domowe treningi, wybierz pory dnia, które są dla Ciebie najwygodniejsze. Jeśli jesteś przyzwyczajona do porannych ćwiczeń, które pomagają Ci spalić tłuszcz i schudnąć, trzymaj się tego. Musisz pamiętać, że utrata tłuszczu to skomplikowany temat!

Jeśli wolisz ćwiczyć po pracy lub w przerwie na lunch, to również nie ma w tym nic złego. Celem powinna być konsekwencja. Wybierz pory dnia, które najbardziej Ci odpowiadają i staraj się ich trzymać tak ściśle, jak to tylko możliwe. Jeśli musisz ćwiczyć o różnych porach każdego dnia, nie zaszkodzi Ci to – może jedynie sprawić, że trudniej będzie Ci się zmotywować.

Wykorzystaj swoje ulubione urządzenia

Od aplikacji na telefon, które mogą dostarczyć Ci nowych planów ćwiczeń do inteligentnych technologii, które mogą monitorować tętno, Twoje urządzenia mogą być niezbędnym elementem zestawu do treningu w domu. Nawet Twój telefon, którego możesz używać na siłowni do słuchania muzyki lub oglądania filmów podczas jazdy na rowerze treningowym, jest wyposażony w szereg przydatnych opcji do wykorzystania podczas ćwiczeń w domu.

Jeśli masz jeden z wielu dostępnych inteligentnych głośników, to jest to świetny dodatek do Twojej domowej przestrzeni treningowej. Łatwo jest zapomnieć, jak bardzo technologia, którą już posiadamy, może pomóc w naszych ćwiczeniach. Używaj jej dobrze.

Zaplanuj swój czas na trening

Zawsze dobrze jest zaplanować konkretne dni i godziny, w których możesz skupić się na ćwiczeniach.
Jeśli masz swój trening wpisany do kalendarza, będzie o wiele bardziej prawdopodobne, że się na niego wybierzesz. Tak jak nie opuściłabyś wizyty u dentysty, ponieważ jest to obowiązek, tak zaplanowana sesja treningowa jest o wiele trudniejsza do zignorowania lub odłożenia na później.

Oczywiście, życie wchodzi w drogę nawet najbardziej zorganizowanym osobom, więc nie czuj się źle, jeśli nawet zaplanowana sesja treningowa musi zostać pominięta z powodu pracy lub innych obowiązków. Nie zapominaj, że ćwiczysz w domu, więc naprawdę możesz się do tego zabrać, kiedy tylko masz wolny czas.

Wykorzystaj swoje ulubione urządzenia

Od aplikacji na telefon, które mogą dostarczyć Ci nowych planów ćwiczeń do inteligentnych technologii, które mogą monitorować tętno, Twoje urządzenia mogą być niezbędnym elementem zestawu do treningu w domu. Nawet Twój telefon, którego możesz używać na siłowni do słuchania muzyki lub oglądania filmów podczas jazdy na rowerze treningowym, jest wyposażony w szereg przydatnych opcji do wykorzystania podczas ćwiczeń w domu.

Materiał Partnera

Podobało się? Pokaż znajomym

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments